Sjećanja jedne gejše (2005)
(Memoirs
of a Geisha)
SAD,
2005, drama, 145 min.
Režija:
Rob Marshall
Uloge:Ziyi
Zhang, Suzuka Ohgo, Ken Watanabe, Koji Yakusho, Youki Kudoh, Li Gong, Kaori
Momoi, Tsai Chin, Zoe Weizenbaum...
Sjecanja
jedne gejše nije sofisticirana niti kompleksna drama kao što to nije bio ni
bestseler roman Arthura Goldena po kojemu je reditelj Chicaga Rob Marshall
napravio ovaj film. Prica je to o izgubljenom, dalekom i čudnom svijetu u kojem
preovladava posebna životna filozofija i zadivljujući kolorit japanskih vrtova.
Siromašna
ribarska porodica prodala je malu Sayuri i njenu sestru te one, početkom
20-tih, odlaze u Kyoto. Sayuri je smještena u kući u kojoj živi geisha
Hatsumomo ekscentrična i ekstravagantna geisha, najpoznatija u Kyotu u tom periodu.Kroz
trnje do zvijezda, mala se Sayuri bori za svoj komad uspjeha, najprije na putu
da pronađe svoju sestru sa kojom planira bijega a nakon što upozna Chairmana, industrijalca (glumi ga Ken
Watanabe) ona se posvećuje izgradnji svojih manira do momenta kada će od
Hatsumomoa preuzeti mjesto najbolje u Kyotu. Kada je konačno nakon niza
poniženja dočekala svoje minute slave, započela je američka invazija nakon II
svjetskog rata.
Nažalost,
film je ostao nedorečen između nekoliko tema koje obrađuje. Najprije biografija
slavne geishe, uspjeh jedne geishe, romansa sa čovjekom svoga života a sve to
kroz prikaze nekoliko epoha japanske historije. Motivi su se pogubili do te
mjere da na kraju ne prepoznajemo gdje je i šta je Sayuri danas. Film je,
sasvim zasluženo dobio Oscara za najbolju fotografiju, čini se jedini segment
filma koji cijelo vrijeme perfektno funkcionira. Make-up, stilistika odjeće i
scenografija također su estetski zapažen segment filma. Međutim, Rob Marshal,
za razliku od Chicaga gdje je ugodni vizuelni aspekt također bio zapažen, ovim
filmom nije otišao korak dalje.
Interesantno
za ovaj film je i postava koju čine uglavnom kineske glumice. Također, film je
ekraniziran u studijskom izdanju predgrađa Gion napravljenom nadomak Los
Angelesa pošto su producenti smatrali da je originalna lokacija suviše
modernizirana za prikaze 20-tih i 30-tih godina prošlog stoljeća. Iako se
premijera očekivala sa nestrpljenjem što zbog zanimljive teme što zbog vrhunske
marketinške kampanje, film je ostao osrednja ekranizacija istoimenog romana.
Primjedbe