Pretraži FILMSKI BLOG

Google pretraga

Custom Search

27 studenoga 2013

MASTER /The Master/ (2012)

,
2012, drama,144 min.


Režija: Paul Thomas Anderson

Uloge: Joaquin Phoenix (Freddie Quell), Philip Seymour Hoffman (Lancaster Dodd), Amy Adams (Peggy Dodd), Jesse Plemons (Val Dodd), Laura Dern  (Helen Sullivan)…

Mnogo je nedoumica oko Andersonova filma The Master, premijerno prikazanog na vencijanskom filmskom festivalu 2012. godine. Najprije zbog uzajamne fascinacije između Freddia Quella i Lancastera Dodda a potom i zbog prikazane analize kulta, čiji je Dodd predvodnik. Film ostavlja dovoljno prostora za tumačenja u bilo kojem pravcu: da li su Freddie i Dodd samo naizgled antipod jedan drugom a suštinski slična bića i tijelima dvojice različitih muškaraca i zbog čega Anderson kultom Metode direktno sugerira kvazi metodološki pristup tzv. Scijentološke crkve iako je to nakon premijere filma u više navrata demantirao.

Freddie Quell ratni je veteran koji se nakon liječenja traumatskog postratnog sindroma, bezuspješno pokušava skrasiti na jednom mjesto. Sam, u nemogućnosti da se ponovo integrira u društvo, pronaći će svoje mjesto na brodu Lancestera Dodda, vođe zagonetnog kulta The Cause, koji propagira neznantsveno priznatu metodu putovanja kroz vrijeme kako bi čovjek spoznao svoje stvarno biće. Zanimljivo, Dodd želi pomoći Freddiju, izliječiti ga od njega samog i smatra ga idealnim „pokusnim kunićem“ za primjenu svoje teorije. Freddie prihvata igru, jer ga konačno neko prihvaća i pokušava razumjeti, No njihov se odnos razvije u pravcu uzajamne fascinacije koja leži u karakternim sličnostima dvojice istraumiranih muškaraca. Na drugom kraju priče je Doddova supruga Peggy, žena iz sjene, kreator njegovih uspjeha i osobe koje drži na okupu ne samo porodicu nego i sami kult.

Vrlo je zapažena uloga Joaquina Phoenixa. Transformacija u neurotičnog i agresivnog lika posebno je dojmljiva sa izrazito sugestivnim izrazima lica. Iako također hvaljena, Hoffmanova gluma ostaje pomalo klišeizirana te na momente izvan konteksta.

Ubrzo nakon premijere, sam Anderson demantirao je vezu između prikazanog kulta The Cause i Scijentološke crkve. Premda je scenarij bio inspiriran utjecajima modernih religijskih pokreta u suvremenom američkom društvu, ne može se reći da se film bavi isključivo ovom tematikom. Što zapravo i jeste osnovni nedostatak filma, ma koliko ga se višedimenzionalno pokušavalo posmatrati. Različite filmske motive, Anderson je razvijao paralelno pokušavajći im pronaći utočište u dva slična lika smještena u različite kontekste.

Možda, a možda i ne, ostaje na svakom gledatelju ponaosob da popuni praznine na mjestima gdje ih u filmu uoči. 

Ocijeni film:

Nema komentara: